Симптоми прикривеног гнева

Списак се не односи на бес. Бес – је гнев који је се отео контроли. Списак се пре односи на осећање „раздражености“, „незадовољства“, „изнервираности“. Сва та осећања имају нешто опште. Њих сматрају у бољем случају – непожељним, у горем случају греховним и разрушујућим. Уче нас да их избегавамо, ако је могуће (но то није могуће), и наравно, да их изражавамо. Нажалост, многи људи не успевају да контролишу своја негативна осећања, зато што они, не само да контролишу изражавање тих осећања, већ и контролишу своју свест о њима.

Та чињеница, да не осећате своју љутњу, не значи да се ви не љутите. Највећу штету вама и вашим односима може да нанесе љутња које нисте свесни, зато што она ипак налази начин да се изрази, али на неумесан, неприличан начин. Симптоми са списка су – сигнали за опасност, који упозоравају да су негативна осећања пригушена.

Наравно, узроци датих симптома могу да буду и други, не само гнев (нпр. одлагање и растезање с извршавањем неког тамо посла може да буде подсвесан страх од неуспеха), но само присуство било којих од тих симптома је довољан разлог, да се загледате у себе и потражите скривене увреде и незадовољство. Ако сте човек, онда ћете их и наћи. Ако будете имали среће, наћи ћете мало таквих увреда и злобе према тамо неком, зато што ћете се већ научити да се на ефективан начин ослободите од њих, и од напетости везане с тим. Но ако сте слични мени, мораћете да се одрекнете неких старих навика пре него се научите новим начинима ослобађања од „лоших“ осећања, конструктивним, а не деструктивним методама.

Избављање од накупљених за цео живот неизражених увреда и незадовољства јесте једна од циљева психотерапије. Задатак тог чланка је – да вам помогнемо да престанете увећавати тај списак неизражених негативних емоција и да се упознате с неким од начина, како да то престанете радити. Процес рада са сакривеним гневом се може разделити на три етапе, но то је само ради лакшег излагања. У реалности све то происходи уједно.

1) Распознавање осећања.

2) Присвајање осећања – признавање да је то ваше осећање.

3) Ослобађање од њега – тј. неко дејство с њим.

Ако сви имамо неки заједнички недостатак, онда је то сакривање од себе своје љутње (гнева). Било који од ниже наведених признака може да буде симптом неизражених негативних емоција.

  1. Одлагање с испуњавањем обавеза и задатака који су нам одређени.
  2. Постојано кашњење или навика кашњења.
  3. Склоност к садистичком и ироничном хумору.
  4. Сарказам, цинизам или дрскост у разговору.
  5. Прекомерна љубазност, постојана веселост, правило „смешкај се и трпи“.
  6. Чести уздисаји.
  7. Осмех, када осећаш бол или увреду.
  8. Чести немирни или страшни снови.
  9. Прекомерно уздржан и монотон глас.
  10. Досада, апатија, губљење интереса према стварима које су раније изазивали бурно интересовање. Тешкоће са спавњем (успављивањем), немогућност преспавати ноћ без буђења.
  11. Успорени покрети.
  12. Брже него обично умарање.
  13. Прекомерна раздражљивост због ситница.
  14. Сањивост у неодговорујуће време.
  15. Сан дужи него обично – 12 – 14 сати на дан.
  16. Буђење, пре са осећањем умора, него ли одмора и свежине.
  17. Стиснуте вилице, посебно у сну.
  18. Тикови на лицу, грчеви у ногама, навика стискања шака и слични покрети који се понављају нехотично и несвесно.
  19. Шкргутање зубима, посебно у сну.
  20. Постојани и уобичајени бол у области врата, или при померању вратних мишића.
  21. Хорнична депресија – дужи период унинија без посебног разлога.
  22. Чир на желуцу.

Познај себе
Advertisements

Једно мишљење на „Симптоми прикривеног гнева

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s